כיצד שינוי דפי העסק בפייסבוק ישפיע על השיווק במדיה החברתית | שיווק באינטרנט לעסקים

כיצד שינוי דפי העסק בפייסבוק ישפיע על השיווק במדיה החברתית

 

בעוד שלרבים נראית הרשת החברתית הפופולארית בעולם, הפייסבוק, כסוג של בזבוז זמן מיותר וחסר כל ערך כלכלי ועסקי, הרי שלאנשי עסקים רבים, חברות וארגונים הפונים לפלחי שוק מגוונים, בעיקר לצעירים ולאלו המבלים את זמנם בגלישה באינטרנט, מהווה הפייסבוק כלי שיווקי ומכירתי חשוב ביותר, אליו מתבצעת הזרמת תנועה ממדיות אחרות, כמו פרסום חוצות, טלוויזיה ובאנרים באתרים בולטים, ובו יכולים העסקים להציג פרסומות, מצגות ונתונים שאינם כפופים להגבלות הרגולאטור ולחוקי פרסום נורמטיביים וקונסרבטיביים.
הפייסבוק, כמבשר וכמחולל דור ה-2.0, שהוא הדור של מדיה חברתית פורצת גבולות, מחסומים ופערי תרבות, משנה את יכולותיו ואת אפיוניו על פי הצרכים המתבקשים מהקהל שלו ומהבנת צרכיו ורצונותיו. כחלק מהבנות אלו, יודעים מנהלי התמנון הרשתי הזה כי מדובר כבר על פלטפורמה שאינה בתולית וחפה מאינטרסים עסקיים וכי אין גורם מסחרי, עסקי או וולונטרי שיכול להרשות לעצמו, היום, לא להיות חלק מהתופעה וחלק מהמגמה של שיווק באינטרנט בכלל, ושל הזרמת תנועה עקבית וקונסיסטנטית לפייסבוק.
השינויים התקופתיים בעיצוב, במראה ובתכונות של דפי העסק משפיעים, באם מבינים אותם ופועלים על פיהם, לטובה על תנועת הגולשים ועל הפיכתם ללקוחות או למשתתפים פעילים ביצירת הבאזז והרעש הנכון סביב העסק או הארגון. באמצעות שינוי באפשרויות ההבלטה וההדגשה של הדברים החשובים לבעלי הדפים העסקיים, גם יכולת הקריאייטיב והיצירתיות יכולה להפוך למשמעותית יותר ולבעלת משמעות רבה יותר באותה הזרמת תנועה מצופה ומשוערת.
עד היום, ברגע שנפתח דף אוהדים או דף עסק, היה בלתי אפשרי לערוך בו שינויים או לתקן אותו ולכן נאלצו עסקים רבים לאלתר ולפתוח דפים שונים, בכל פעם שיצאו עם מוצר חדש או רצו לעדכן נתון או אינפורמציה חשובה ללקוחות שלהם. מצד אחד, אפשר היה להבין את רצון מנהלי ופרנסי פייסבוק למנוע מצב של הפיכת האתר לאתר מסחרי לחלוטין ולשינוי אופיו מאתר של מדיה חברתית לאתר מכירתי ותו לא, ומצד שני, אפשר היה להבין את התסכול של עולם העסקים שרצה להגיע לקהל עצום ומגוון בדרכים חדשות ויצירתיות. מציאת הקו המשותף לשני הצדדים היא שהובילה לשינוי הגישה ולהבנה כי בסופו של דבר שיווק באינטרנט חייב להוביל לפייסבוק וכי כולם יכולים להרוויח מכך. השינויים באפשרויות של בעלי העסקים לעדכן את דפי העסק שלהם יהפכו, ללא ספק, את השיווק באינטרנט ליעיל יותר, למהיר יותר ולאפקטיבי יותר, ואלו שחברים קבועים בדפי האוהדים יזכו לראות את השינויים והתמורות בעסקים החביבים עליהם ללא צורך לחפש אותם ולגלות אותם בכל פעם מחדש.
Morning Dough
דילוג לתוכן